Den ädla konsten att blåsa löv

Tjena bönder!
Hoppas allt är fint. Med mig är det prima. Hemma från ännu en
fartfylld dag på jobbet, med min kompis, lövblåsaren. Jo, jobbet
denna veckan har bestått till 90 procent blåsning av löv.
Löwebrau- en ölsort. Skämt å sido. Kroppen är bra härdad, ni
som inte är insatta så ska jag här förklara hur man blåser löv.
Jo, man bär på en tung motor på ryggen, som ser ut precis som en
ryggsäck och på denna ryggsäck finns där ett inbyggt rör som man
håller i för att blåsa bort löven. Motorn är givetvis bensindriven,
oljeblandad. Bensin doftar oerhört gott, i ordens rätta bemärkelse.
För att starta igång lövblåsaren drar man i ett snöre, precis som på
en "padda"- gräsklippare. Ibland kan det vara svårt att få igång
lövblåsaren, så en stor portion tålamod krävs, liksom när man blåser
själva löven. Men fan vad fett fucking nice det är att blåsa löv, alltså.
Känslan går inte att beskriva. Men som sagt, en stor portion tålamod
krävs för att hålla humöret uppe.

I tisdags:
Jag: "Fan vad irriterande det är när man blåser löv så märker man
att det fortfarande ligger typ fem löv kvar bakom ryggen"

Bosse (för övrigt GIF´s materialare): "Äsch du Frida, de där löven bakom
ryggen är inget att bry sig om, här måste man tänka att även masken ska
ha sitt" (Måste poängtera att Bosse säger detta med den bredaste
småländskan)

Jag: "Det har du rätt i Bosse hehe"

Daniel (för övrigt spelare i GIF): "Hahahahaha"

Roger (för övrigt trogen Giffare): "Ja, det där med att masken ska
ha sitt förekommer ofta när vi blåser löv på hösten hehehe"

Jag gillar den här konversationen starkt. Detta har jag skrattat åt
på jobbet så gott som hela veckan. Så min filosofi vid att blåsa löv
gäller att masken ska ha sitt. 
Snart är det fredag och sista dagen på jobbet, för den här gången. 
Måste tillägga att det är ett härligt gäng att jobba med. Alla är trevliga
och oftast glada. Trots att det finns många giffare på jobbet. 
Ångrar att jag inte tog en bild och som jag kan lägga ut här på
mig med lövblåsaren och hörselskydd. Man ser rätt rolig ut.
Bella och Jennie, ni som har så kul åt att jag går med en lövblåsare
mohahahahaha. 

So long suckers! 

Kommentarer
Postat av: Bella

haha din tok!

2010-11-06 @ 13:29:50
Postat av: Johanna

Haha ! Klart masken ska ha sitt =) kan tänka mig att du fick dig ett gott skratt !

2010-12-08 @ 13:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0