Glad tös

God kväll mina kära läsare!

Hoppas det är fint med er. Som vanligt, är det fint med mig. Nu vart
det några dagar sedan jag skrev här. Men nu sätter jag fart igen. Helgen
tillbringade jag som sagt i Älmhult, hos finaste Dennis. Riktigt trevligt att
träffa hans päron och vänner. Så nu är även Älmhult ett ställe att dras till.
Kort kan helgen beskrivas med ett ord: älgabra!

Ska snart ut och springa. Gosch vad kallt det blivit i vårt skandinavium.
Fram med vinterkappan i högsta hugg, är ett hett tips i den kalla luften.
Snart är det jul, vilket jag längtar till. Det kommer bli mysigt att plocka fram
ljusstaken och julhandla. För övrigt har jag faktiskt redan börjat handla
lite julklappar. Bra att börja i tid eftersom det kommer bli mycket att göra
i skolan innan jullovet. Julbilagan ska skötas så den kan gå i tryck ca en vecka
innan vi går på jullov, så man kan ha något kul att läsa under lovet.
Snart får man börja handla glögg på maxi och det ser jag fram emot. Denna
klassiska dryck kan få vem som helst att bli glad och med en papparkaka
till blir allt tipp topp. Måste även tillägga att jag kommer börja dricka äppelvin
denna julen. Det är en blå förpackning som man köper i hyllan för söta viner
på systembolaget. Vinet kan man även värma, vilket jag även ska testa.

Nej, nu verkställ.

So long suckers!


Kommentarer
Postat av: OM

Du... En fråga... Vid vilken temperatur är det här äppelvinet som godast? Förstår du vad jag menar?

2010-11-09 @ 14:51:02
URL: http://farjebloggen.blogg.se/
Postat av: lafrida

tja du, hehe....vetifan vad för temperatur man ska ha vinet på för att det ska smaka....jag förstår vad du menar

2010-11-10 @ 12:44:42
URL: http://lafrida.blogg.se/
Postat av: Bella

Det är bara att värma upp det :) som vanlig glögg typ! Det får inte börja koka :P

2010-11-11 @ 09:21:15
Postat av: lafrida

härligt bella att du håller koll på viner;)

2010-11-11 @ 15:45:34
URL: http://lafrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0